torsdag 28 juni 2012

Mintgrön concealer från Lily Lolo


Jag var faktiskt ganska tveksam i början till grön concealer, jag trodde inte riktigt att det skulle funka utan att man istället skulle se ut som en smurf i ansiktet. Men efter att använt den här mintgröna mineral concealern från Lily Lolo har jag kommit fram till att grön concealer faktiskt fungerar.
Grön concealer neutraliserar de röda partierna i ansiktet och fungerar därför utmärkt på t.ex. finnar och vid näsvingarna. Jag märker definitivt skillnad när jag använder endast mineralfoundation och när jag använder den här concealern + mineralfoundation. Vid applicering använder jag en concealer brush, också den från Lily Lolo.

Före jag började använda min gröna concealer var jag och letade lite på youtube och hittade den här videon om hur man applicerar både mineralfoundation och concealer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar