fredag 29 juni 2012

Tvättbara pads


Jag har använt de här tvättbara padsen från Pure Nuff Stuff en tid nu och måste säga att de är riktigt bra. Efter att jag har löst upp smink och smuts med olja sveper jag dessa över ansiktet för att samla upp oljan, sminket och smutsen. Oftast har jag blött dem lite före jag börjar svepa runt dem i ansiktet.

Padsen har två sidor, varav den ena är av fleece och den andra av bomullsfrotté, båda sidorna känns skonsamma mot huden även om den med fleece känns allra skonsammast. Jag brukar använda sidan med bomullsfrotté först och sedan byter jag till sidan med fleece för att få bort de sista resterna av sminket.
Det står att padsen skall klara av maskintvätt och det har de gjort också, mina pads har fått åka med i 60° och det verkar de ha klarat av bra. Padsen är cirka 9 cm i diameter.

Jag köpte mina pads på The Organic Body Care Shop där sex stycken kostar £4.95.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar