fredag 29 juni 2012

Essential Care Repair Lotion


Essential Care Organic Repair Lotion:

INCI: Aqua, Olea europaea fruit oil*, Stellaria media extract*, Butyrospermum parkii butter*, Chamomilla recutita flower extract*, Calendula officinalis flower extract*, Cetearyl alcohol, Rosmarinus officinalis leaf extract*, Aloe barbadensis leaf juice powder*, Hypericum perforatum flower extract, Cetearyl glucoside, Glyceryl caprylate, Phenethyl alcohol, Xanthan gum
*Organically grown/produced

Jag måste säga att jag faktiskt blev lite besviken på den här krämen som är ämnad för irriterad och kliande hud. Jag har testat den både på mitt handeksem och på mina allergiska utslag i armvecken med ganska betydelselösa resultat.

På mitt handeksem har den inte funkat alls, jag har applicerat krämen flera gånger per dag som det står att man skall göra, men mitt eksem blev varken bättre eller sämre av det.
På mina allergiska utslag har den inte heller funkat särskilt bra. Den har dämpat det röda lite men den har aldrig klarat av att ta bort utslagen helt.
I övrigt så kommer krämen i en praktisk pumpflaska som doserar bra, själva krämen har en ganska tunn konsistens och den doftar örtigt.

+ Praktisk pumpflaska, dämpar lite av det röda på min allergiska utslag.
Har inte funkat på mitt handeksem och har inte heller klarat av att få bort de allergiska utslagen helt.

Finns att köpas på naturisimo för £12 men också på softskin och skinorganics, innehåll 75 ml.

Betyget blir 2/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar