fredag 29 juni 2012

Dags för lite hemma spa


Som ni kanske märkt har uppdateringen på bloggen inte varit den bästa på sistone, jag har haft mycket att göra och bloggen har inte varit min första prioritet, men nu har jag som tur är lite mera tid över för bloggen.
Idag skall jag ta hand om mig själv lite extra och ordna ett hemma spa. Kroppen skall få sig lite extra omvårdnad med kaffeskrubben som jag gjorde tidigare i höst. Riktigt härlig skrubb som sprider en underbar väldoft i duschen, jag tycker till och med att den börjat dofta ännu godare nu när den har fått stå och "dra" en stund.


Sen tänkte jag också röra ihop en peeling för ansiktet, jag brukar göra den peeling som Ellinor skrivit om på sin blogg tidigare, den är billig, effektiv och minst lika bra som färdigköpta peelingar. Mitt ansikte är riktigt flagigt för tillfället och jag misstänker att det kanske beror på att en del av yttorrheten har börjat lösas upp, eller inbillar jag mig bara? Måste i vilket fall som helst peela bort en del av flagorna.


Till sist tänkte jag vårda ansiktet med en ansiktsmask, den här gången tänkte jag röra ihop en gammal favorit som jag brukade göra ofta förr men som jag av någon anledning har glömt bort på sistone. Den är i alla fall riktigt bra och enkel att fixa till, dessutom blir huden väldigt mjuk efteråt.

Hoppas ni alla får en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar