fredag 29 juni 2012

Spiezia Propolis Ointment


Spiezia Propolis Ointment:

INCI: Olea Europaea (Olive)lFruit Oil, CeralAlba (Beeswax), TriticumiVulgare (Wheat) GermlOil, Lavandula Angustfolial(Lavender) Flower Oil,iCitrus Grandis (Grapefruit)iSeed Extract, PropolisiCera (Propolis) Extract,lCalendula Officinalis (Calendula)lFlower Extract, ThymusiVulgaris (Thyme) LeafiExtract, Linalool.

Den här krämen innehåller bl.a. propolis som verksamt ämne, det sägs vara både inflammationshämmande och bakteriedödande. Också bivax, som krämen innehåller som andra ingrediens, sägs ha antibiotiska egenskaper. För min orena hud lät det här som en kräm som skulle kunna passa.

Krämen har en ganska fast konsistens och den är väldigt fet, att ha fuktad hud när man smörjer in sig är alltså ett måste. Jag har använt en spatel för att förhindra bakteriespridning och en liten klutt av krämen räcker till hela ansiktet. Den tar ganska lång tid på sig att gå in i huden och bivaxet går över huvudtaget inte in i huden utan lägger sig som en skyddande hinna över huden, detta betyder dock inte att det täpper till porerna, läs mer här. Krämen doftar av lavendel, personligen är jag inte så förtjust i lavendeldoft men i den här krämen tycker jag ändå att doften är ganska trevlig.
Jag kan inte säga att den här har haft någon märkbar effekt på min hud, men det jag gillar med den är att den känns väldigt mild och om huden är irriterad så känns den lugnad efter att man smörjt in sig. Det jag inte riktigt gillar med den här krämen är däremot att det känns som att den mest skyddar huden utan att faktiskt gå ner och reparera torr hud på djupet. Just för min hudtyp, yttorr och oren hud, så känns den inte helt optimal.

+ Lugnar irriterad hud, känns skyddande för huden.
Känns som att den inte riktigt verkar på djupet för huden.

Finns att köpas på feelunique för £16.16, innehåller 50 ml.

Betyget blir 3,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar