fredag 29 juni 2012

Nässelkross


Min syster var snäll och köpte nässelkross till mig när hon hittade det i en affär, jag har länge tänkt köpa nässelpulver men nässelkross borde ju vara ungefär samma sak. Nässelkrosset är tänkt att ta som ett kosttillskott och man kan blanda det t.ex. i maten man äter. Det smakar inte så mycket och därför tycker jag att det går att tillsätta i så gott som all slags mat, tänkte börja med att ta en tesked per dag men jag skall kolla upp doseringen lite mer.


Nässelpulver och nässelkross är väldigt rikt på vitaminer och mineraler och sägs vara bra för mycket, bland annat för huden, läs mer om nässelpulver här. Om man vill köpa nässelpulver via nätet kan man göra det på t.ex. ennioeco eller hyvinvoinnin.
Jag tänkte ta nässla nu i ett par månader och sen återkomma med resultatet. Funderar också på att nästa sommar torka brännässla själv och sen mala den, återstår att se om jag faktiskt kommer att göra det.

Brukar du ta nässelpulver/kross?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar