fredag 29 juni 2012

Primavera Duschtvål



Primavera Rose Sallow Thorn Body Wash
:

INCI: Decyl Glucoside, Water (Aqua), Polyglyceryl-10 Laurate, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Fragrance (Parfum), Rosa Damascena Flower Oil*, Sodium Lactate, Rosa Damascena Flower Water*, Xanthan Gum, Hippophae Rhamnoides Oil*, Rosa Moschata Seed Oil*, Tocopherol, Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Alcohol*, Lactic Acid, Citral, Geraniol, Citronellol, Limonene, Linalool.
*certified organic


Den här duschtvålen sägs dofta av ros och havtorn, rosdoften är den dominerande och jag känner knappt av någon havtornsdoft alls. Jag är vanligtvis inte så förtjust i rosdoft på diverse skönhetsprodukter men i den här duschtvålen har jag inget emot den.

Konsistensen är alldeles lagom, känns väldigt skön på huden och den här duschtvålen löddrar riktigt mycket. Huden lämnas ren efter tvätt men inte uttorkad. Jag älskar krämiga duschtvålar så även om denna har ett rätt krämigt lödder klår den inte Weledas duschtvålar som varit mina favoriter sedan länge. Men om du tycker att Weledas är lite väl krämiga och löddrar för lite så tror jag att du skulle gilla Primaveras.

Primavera har en lite speciell öppningsfunktion på sina duschtvålar, man vrider lite på korken och sen trycker man ut duschtvålen ur ett litet hål, säkert tänkt att vara en smart lösning men jag tycker det bara blir onödigt krångligt och föredrar duschtvålar med den vanliga funktionen. Dessutom trycks alltid lite extra duschtvål ut när man skall vrida fast korken så man får lätt mer duschtvål än man vill ha.

+ Känns skön på huden, löddrar mycket, torkar inte ut huden.
Skulle gärna få vara ännu krämigare, lite krånglig öppningsfunktion.

Finns att köpas på bionaturel för 12 €, ca. 106 kr, innehåller 200 ml.

Betyget blir 4/5 möjliga
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar