fredag 29 juni 2012

Nyinskaffad locktång


Har funderat på att skaffa locktång ett tag nu men inte förrän nu har jag köpt en, blev så inspirerad av Jennys fina lockar i det här inlägget att jag till slut betämde mig för att köpa en.

När jag var ett par år yngre än jag är nu hade jag ganska lockigt hår men allt eftersom jag blivit äldre har mitt hår blivit rakare och rakare, just nu är det varken lockigt eller rakt utan istället något mellanting.

Fastnade för Remingtons Pearl Wand efter att ha läst många bra recensioner om den och när jag hittade den till bra pris på sokos nätshop slog jag till, finns också att köpas på t.ex. eleven och cdon. Med locktången fick man också med en påse att ha tången i samt en vante man kan använda när man lockar håret så att man inte bränner sig.


Jag har bara använt den en gång än så länge och jag har väl inte riktigt fått in tekniken ännu, därav blev lockarna inte särskilt bra, jag var också för lat för att dela in håret i sektioner före jag började så lockarna blev lite ojämnt fördelade. Men med lite övning skall det nog funka bättre.

2 kommentarer:

  1. Fint!! Jag har också precis köpt en sån locktång!! Grymt enkel att använda!!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera