fredag 29 juni 2012

100% Pure Mascara

100% Pure Ultra Lenghtening Mascara i nyansen Black Tea:

Ingredienser: Organic Green Tea, Vitamin E (a-tocopherol), Honey Beeswax, Contains All or some of the following Pigments: Blackberry, Blueberry, Black Tea, Grape Skin, Pomegranate, Acai Berry, Boysenberry, Blackcurrant and Raspberry, Oat Protein, Wheat Protein, Provitamin B5, Seaweed Powder, Coconut Stearic acid, Mica (for shimmer in the Blackberry and Blueberry), Cocoa Butter, Pearl Powder, Rice Powder, Cacao Powder and Powdered Coffee Beans, Lavender Honey, Extracts of Oregano, Thyme, Rosemary, Lavender and Golden Seal.

Vissa naturliga mascaror har jag upplevt att man måste måla väldigt länge med för att få resultat, men med denna från 100% Pure får man resultat snabbt. Borsten är lätt att måla med och fransarna får rejält med färg. Fransarna får också väldigt bra längd och volym och man kan bygga upp riktigt snygga fransar med den här mascaran. Den sitter bra på fransarna och den har aldrig färgat av sig under ögonen, däremot har jag någon gång märkt små mascaraflagor på inre fransraden, inte så många att det stör dock.
Mascaran sägs också vara vattenresistent, jag har inte hårdtestat den i några extrema förhållanden men visst har den klarat av att få någon enstaka regndroppe på sig utan att börja rinna. Den är ändå lätt att tvätta bort med en vanlig rengöring.

Med andra ord en riktigt bra mascara som jag troligtvis kommer att köpa igen. Det enda negativa jag har att säga är att fransarna ibland tenderar att klumpa ihop sig, men det här kan man ganska lätt åtgärda med mascara borsten, samt att den har blivit torr i konsistensen ganska fort, jag köpte den för mindre än två månader sedan och redan nu har jag märkt att konsistensen blivit torrare och därmed mera svårjobbad.

+ Ger riktigt bra volym och längd, sitter bra på fransarna, lätt att tvätta bort.
Ibland tenderar fransarna att klumpa ihop sig, konsistensen har blivit torrare ganska fort.

Finns att köpas på eleven för 195 kr eller 21,40 €, innehåll 9 g.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar