fredag 29 juni 2012

Essential Care Lip Silk


Essential Care Organic Lip Silk:

Ingredients: shea butter*, castor oil*, beeswax*, coconut oil*, calendula extract*, rosemary extract*, orange essential oil*, limonene (from the orange oil)
*Organically grown/produced

Det finns inte mycket att tycka illa om med det här läppbalsamet. Det är mjukt till konsistensen och lätt att applicera, det glider mjukt på läpparna och lämnar dem glansiga och återfuktade. Läpparna hålls också återfuktade länge och en påsmörjning morgon och kväll har räckt bra för mig. Det doftar svagt, men gott, av citron och jag skulle nästan önska att det skulle dofta lite mer av något.

Även om jag verkligen gillar det här läppbalsamet saknar jag det där lilla extra som får mig att bli lyrisk över en produkt, så det blir inte full pott men ett riktigt bra betyg i alla fall.

+ Konsistensen, lätt att applicera, ger fin glans, återfuktar bra.
Jag saknar det där lilla extra.

Finns att köpas på naturisimo för £4.50, på ekohygien för 88 kr eller på skinorganics för 7,80 € (4,5 g).

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar