fredag 29 juni 2012

Logona hårinpackning


Logona Repair Hårkur Jojoba:

INCI: Aqua (Water), Glyceryl Stearate SE, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Cetyl Alcohol, Behenyl Alcohol, Betaine, Arctium Lappa Seed Oil*, Betula Alba Leaf Extract*, Urtica Dioica (Nettle) Extract*, Lawsonia Inermis (Henna) Extract, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Lecithin, Lanolin, Glycerin, Lauryl Lactate, Mica, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Parfum (Essential Oils), Sodium Citrate, Citric Acid, Silver Oxide, CI 77891, Limonene, Linalool.
*ekologiskt odlad.

Jag har dragit mig inför att recensera den här hårinpackningen från Logona eftersom jag inte riktigt vet vad jag skall tycka om den, ibland har jag gillat den mer och ibland mindre och den känns ärligt talat lite intetsägande.
Inpackningen luktar gott av björklöv och björksav och den har en krämig konsistens som är lätt att fördela i håret. Visst blir håret lite mjukare och lenare efter att man sköljt ur inpackningen men samtidigt får jag ingen wow effekt. Håret blir också lättare att reda ut men ändå saknar jag den där extra återfuktande känslan som man brukar få med vissa inpackningar.
Därför kommer jag att ge den här inpackningen ett mellanbetyg, helt enkelt för att jag inte tycker den är jättebra men inte heller dålig. Är dock ganska säker på att jag inte kommer att köpa den igen.

+ Doftar gott. Håret känns mjukare och till viss del återfuktat.
Skulle gärna få mjukgöra och återfukta håret bättre.

Finns att köpas på bionaturel för 8,85 €, innehåller 150 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar