fredag 29 juni 2012

Fruit Punch och Strawberry

Strawberry till vänster, Fruit Punch till höger.

100% Pures Lip Glaze har jag recenserat tidigare och jag måste nog säga att Lip Glazen är min favoritprodukt för läpparna ifråga om smink, jag har väldigt bleka läppar naturligt och därför använder jag dessa så gott som dagligen. När mitt Fruit Punch höll på att ta slut införskaffade jag mig ett till lip glaze, den här gången i nyansen Strawberry.
Som ni ser är nyansen på Lip Glazen ganska lika varandra (Strawberry är till vänster på båda bilderna).


Strawberry är dock lite ljusare och mer rosa än Fruit Punch. Fruit Punch är dessutom en varmare färg än Strawberry och det är kanske därför som jag upplever att Fruit Punch passar mig bättre.
100% Pures Lip Glaze finns att köpas på bland annat eleven för 159 kr eller 17,65 €. Inte så billiga med andra ord men de är definitivt värda sitt pris.

Till sist ett litet tips, det kan ju vara väldigt svårt att se vad Lip Glazen har för färg i verkligheten utgående från produktbilder, så om du är sugen på ett Lip Glaze från 100% Pure men inte vet vilken nyans du vill ha kan du kika in på makeupalley, där någon har laddat upp swatcher på så gott som alla av Lip Glazen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar