fredag 29 juni 2012

100% Pure Spot Treatment


100% Pure Purity Spot Treatment:

Ingredienser: Organic Aloe Barbadensis Leaf (Aloe Juice), Organic Lavandula Angustifolia Aqua (Lavender Hydrosol), Extracts of Calendula Officinalis Flower (Calendula), Echinacea Purpurea (Echinacea), Hydrastis Canadensis (Goldenseal), Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Flower/Leaf/Stem and Lonicera Caprifolium (Japanese Honeysuckle), Hyaluronic Acid, Hamamelis Virginiana Water (Witch Hazel), Extracts of Fucus Vesiculosus (Seaweed), Rosmarinus Officinalis Leaf (Rosemary), Origanum Vulgare Leaf (Oregano) and Thymus Vulgaris Flower/Leaf (Thyme)

Jag kände att det började bli dags för en recension av finnmedlet från 100% Pure nu, eftersom det passerade sitt bäst-före datum i juni.
Jag har haft lite problem med konsistensen, den har en förmåga att dela upp sig i två olika konsistenser, en som är rinnig och en som är krämig, så man vet inte riktigt vad man får ur flaskan när man trycker på pumpen. Den rinniga konsistensen är värdelös eftersom den rinner av finnen när man applicerat finnmedlet, den krämiga stannar däremot kvar bra.
Jag har inte upplevt att det klarat av att mota bort finnar som dykt upp, vare sig jag applicerat det på finnen i ett tidigt eller skent skede. Även om jag varit riktigt flitig med appliceringen (flera gånger per dag) har jag inte upplevt någon skillnad. En ganska värdelös finnbekämpare med andra ord.
Det enda positiva är att förpackingen ser fräsch ut och att jag till viss del tyckt att finnmedlet, om man applicerat det efter att finnen har spruckit och är på väg tillbaka, hjälpt mot rödhet (eller inbillar jag mig bara).

+ Fräsch förpackning. Lugnar rödhet när finnen är på väg att gå tillbaka?
Motar inte bort finnar som är på väg upp, konsistensen tenderar att dela upp sig.

Finns att köpas på eleven för 170 kr eller 18,41 €, innehåll 30 ml.

Betyget blir 1,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar