fredag 29 juni 2012

Paket från Mondebio


Jag skrev för en tid sedan om den franska webshopen MondeBio och eftersom de har ett massivt utbud med produkter till förmånliga priser så kunde jag inte motstå att göra en beställning därifrån. Paketet tog 6 arbetsdagar på sig att komma fram och portot gick på 15 €, ganska dyrt porto kan tyckas, men eftersom också min syster, mamma och två av mina vänner beställde en del så blev det inte så dyrt i slutändan.
Den här gången köpte jag inte så mycket intressanta saker utan det blev mest lite nödvändiga "basprodukter".

Mandelolja från Ladrôme. Fast tvål från Florame med mandelmjölk samt en fast tvål från Douce Nature med doft av Mandarin.
Eterisk tea tree olja från Ladrôme som jag tänkte använda på mina finnar, jag blev nyfiken på att testa det efter att ha läst om de väldigt goda resultat som Malin på Ekovacker fick med tea tree olja.


Duschgel från Born to Bio som doftar riktigt gott (och sött) av bär, lite som någon slags bärläsk. Body Lotion Coconut Dream från Lavera som doftar himmelskt gott av vanilj, kokos och godis.

Och till sist...

Ekologiska bomullsrondeller från Velvera Nature samt tandkräm och schampo från Logona. Det här blir den första naturliga tandkräm jag testar så det skall bli lite spännande.
Vi fick också med den del prover med beställningen, bl.a. på Rejuvenating Mask från Dr.Hauschka som jag varit nyfiken på länge.


Ja och så tänkte jag slänga in ett tips om dessa body lotions från Naturado, som inte jag köpte men som jag ändå fick provsniffa och känna lite på. De kommer i pumpflaska, doftar gott och har en konsistens som känns väldigt fyllig. Dessutom är priset på 8 € väldigt överkomligt. Jag ångrar lite att jag inte köpte en sån här också, men nästa gång så...

Allra till sist ett litet tips om du beställer från MondeBio, den franska versionen har fler märken än den brittiska så det kan lönas att beställa från den franska sidan istället för den brittiska, exempelvis finns Florame bara på den franska versionen.

Någon annan som också beställt från MondeBio eller som är sugen på att beställa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar