fredag 29 juni 2012

Logona Mineral Toothpaste


Logodent Mineral Toothpaste:

INCI: Aqua (Water), Glycerin, Sorbitol, Calcium Carbonate, Silica, Sodium Cocoyl Glutamate, Algin, Hectorite, Xanthan Gum, Maris Sal (Sea Salt), Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Pimpinella Anisum (Anise) Oil, Commiphora Abyssinica Extract, Cistus Incanus Extract, Camelia Oleifera Leaf Extract, Eugenia Caryophyllus (Clove) Flower Oil, Sucrose Laurate, Phytic Acid, Limonene,Eugenol.

Det här är faktiskt den första naturliga tandkräm jag testat och jag måste säga att jag blev positivt överraskad, jag hade en del fördomar bl.a. om att tänderna inte skulle kännas rena efter borstning men det visade sig att det inte alls stämde.
Tandkrämen kommer i en tub i ganska mjuk plast så krämen är lätt att klämma ut. Tandkrämen både doftar och smakar väldigt gott och ganska milt av mint. Den löddrar förstås inte lika mycket som en konventionell tandkräm men det är bara i det hänseendet som jag tycker att den är sämre än en konventionell tandkräm. Tänderna känns riktigt rena och hala efter borstning, till och med renare än med min Pepsodent tandkräm.
Sammanfattningsvis en riktigt bra tandkräm som jag redan köpt en till tub av.

+ Smakar gott och rengör tänderna riktigt bra.
Skulle gärna få löddra lite mer.

Finns att köpas på bionaturel för 2,69 €, innehåller 75 ml.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar