fredag 29 juni 2012

Nea of Sweden Face & Body Cream


Den här krämen från Nea of Sweden är ämnad för både kroppen och ansiktet, jag har bara använt den till kroppen eftersom jag varit rädd att den skulle ha varit lite för mycket för min hud i ansiktet.
Den kommer i en väldigt koncentrerad form och man behöver ytterst lite av den här krämen för att huden skall bli återfuktad och mjuk. Jag tycker att det har funkat bäst att applicera den på fuktig hud för att den inte skall kännas för fet och gå lättare in i huden. Jag har främst använt den för att mjuka upp extra torra områden på kroppen, då menar jag till exempel mina torra hälar, nagelband, knän och armbågar. Den är riktigt bra på att mjukgöra och doftar dessutom härligt, doften beskrivs som Warm Vanilla och det är just det den doftar av, varm och söt vanilj.
Jag skulle säga att den här krämen är lite som en motsvarighet till Weledas Skin Food, fast med god doft.


Inci/Ingr: Butyrospermum parkii (sheasmör), magnifera Indica l (mangosmör), carthamus tinctorius (tistelolja), persea gratissima (avocadoolja), squalane (squalane), glycerine (glycerin), cera alba (bivax), morotsextrakt i jojobaolja (daucus carrota sativa root extract, simmondsia chinensis), rosmarinus officinalis (rosmarin antioxidant)
# = naturliga ämnen från eteriska oljor
Nea of Sweden Vitamine Face & Body Cream 20 ml finns att köpas på bodystore för 139 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar