fredag 29 juni 2012

Logona mjällschampo


Logona Treatment Shampoo Juniper:

INCI: Aqua (Water), Coco Glucoside, Alcohol*, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Glyceryl Oleate, Sodium PCA, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract*, Juniperus Oxycedrus Wood Oil*, Salix Alba (Willow) Bark Extract, Populus Nigra Extract, Betula Alba Leaf Extract*, Urtica Dioica (Nettle) Extract*, Betaine, Polyglyceryl 10 Laurate, Xanthan Gum, Phytic Acid, Citric Acid.
*ekologiskt odlad

Det här schampot från Logona köpte jag för någon månad sedan när jag hade problem med mjäll i hårbotten, ett problem som jag vanligtvis har bara när det är kallare årstider.
Det här schampot från Logona har faktiskt hjälpt mot mjället, jag har knappt alls några problem med mjäll längre utan det är bara lite som jag ibland kan märka av att jag ännu har. Men det har alltså skett en klar förbättring.

Annars rengör det här schampot från Logona riktigt bra och håret hålls rent länge. Jag tycker också att det är ganska bra på att lyfta upp håret från rötterna och skapa volym, men tyvärr gör det också att mitt hår känns lite torrt efter tvätt. Det är dock det enda negativa jag har att säga om schampot för också konsistensen och doften är bra och det går att bygga upp ett rätt bra lödder.

+ Har hjälpt mot mjäll, rengör bra, håret hålls rent länge.
Håret känns lite torrt efter tvätt.

Finns att köpas på bionaturel för 7,25 €, innehåller 250 ml.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar