fredag 29 juni 2012

Dr.Hauschka Melissa Day Cream


Dr.Hauschka Melissa Day Cream:

Ingredients: Water (Aqua), Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Alcohol, Glycerin, Manihot Utilissima (Tapioca) Starch, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Glyceryl Stearate Citrate, Melissa Officinalis Flower/Leaf/Stem Extract, Arachis Hypogaea (Peanut) Oil, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil, Anthyllis Vulneraria Extract, Bellis Perennis (Daisy) Flower Extract, Tropaeolum Majus Flower/Leaf/Stem Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Bark/Leaf Extract, Cetearyl Alcohol, Triticum Vulgare (Wheat) Bran Extract, Daucus Carota Sativa (Carrot) Root Extract, Fragrance (Parfum), Citral*, Limonene*, Geraniol*, Citronellol*, Linalool*, Hectorite, Lysolecithin, Xanthan Gum, Coco-Glucoside, Zinc Oxide (CI 77947).

*component of natural essential oils.

Dr.Hauschkas ansiktskräm för blandhud är relativt ny i deras sortiment och jag tänkte att den kanske skulle passa min blandhy bra. Även om den har en del bra egenskaper så kan jag inte säga att jag blivit helt såld på den.

Den doftar väldigt gott av citronmeliss och har en ganska krämig konsistens som är lätt att fördela på huden. Den tar dock ganska länge på sig att gå in i huden och jag har flera gånger upplevt att det lämnar kvar en hinna på huden efter krämen, men det gör förstås att den funkar bra som bas under min mineralfoundation.
Den återfukar väldigt bra för att vara en kräm anpassad för blandhy men tyvärr så gör den att min hud känns fet och ser glansig ut på eftermiddagen och kvällen.
Sammanfattningsvis en helt okej kräm, men jag känner inte att den egentligen gjort så mycket för min hud, förutom att ge den fukt. Ingen skillnad på varken rödhet, blemmor eller pormaskar. Dessutom har den en del dåliga egenskaper som jag helst skulle vilja vara utan.

+ Doftar gott, bra konsistens och återfuktar bra.
Tar ganska länge på sig att gå in i huden, min hud känns fet mot slutet av dagen. En hinna lämnar kvar på huden efter insmörjning.

Finns att köpas på bodystore för 209 kr och på hyvinvoinnin för 23,90 €, innehåll 30 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar