fredag 29 juni 2012

Lily Lolo Blush


Lily Lolo Mineral Blusher i nyansen Rosebud:

Ingredients: Mica (CI77019), May Contain: Iron Oxides (CI77491, CI77492, CI77499) Titanium Dioxide (CI77891), Ultramarine Blue (CI77007).

Det här blushet från Lily Lolo har jag använt flitigt sedan jag köpte det och jag tror inte att jag hade kunnat bli mer nöjd med nyansen än jag blev. Rosebud är en skimrande mörk gammelrosa färg som gör sig riktigt bra på huden, kinderna får en riktigt fin färg och färgen ser väldigt naturlig ut på.


Blushet är väldigt bra pigmenterat och man behöver ytterst lite för att få tillräckligt med färg, jag har flera gånger tagit för mycket så att jag fått torka bort det med papper efteråt. Hållbarheten är också bra även om man ser att färgen har mattats av mot slutet av dagen.

+ Fin och naturlig färg, bra pigmentering och bra hållbarhet.
Hållbarheten kunde vara ännu bättre.

Finns att köpas på Lily Lolos egna hemsida för £7.29, innehåller 3,5 g.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar