fredag 29 juni 2012

Inpackning: Gyllene lockar


Idag hade jag ett litet mini-spa i duschen, jag skrubbade huden med björkskrubben som jag gjorde i vårast och efteråt hade jag fått väldigt mjuk och återfuktad hud över hela kroppen. Idag använde jag dock upp det sista som var kvar av den så till hösten tänkte jag röra ihop en annan kroppsskrubb som bland annat innehåller kokosflingor, kakao och kaffe.


Mitt hår fick också lite omvårdnad i form av inpackningen Gyllene Lockar, receptet tog jag ur Lisens Örtspa som vanligt. Jag mixade honung med kronblad av ringblommor och sedan applicerade jag röran i vått hår och lät den verka i ungefär 20 minuter. Efteråt blev håret mjukt och lent och det ser helt enkelt friskt och välmående ut. Jag behövde inte ens använda balsam efteråt utan jag kramade bara in en gnutta av John Masters Hair Pomade i håret när det ännu var fuktigt.
Riktigt bra hårinpackning som också är väldigt enkel att röra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar