fredag 29 juni 2012

Born to Bio Duschgel


Born To Bio Shower Gel Forest Berries:

INCI: Aqua (Water), Pseudotsuga menziesii (Balsam Oregon) water, Sodium cocoamphoacetate, Glycerin, Lauryl glucoside, Sodium cocoyl glutamate, Sodium lauryl glucose carboxylate, Caprylyl capryl glucoside, Glycerin, Xanthan gum, Dehydroxyacetic acid, Benzyl alcohol, Sodium chloride, Potassium sorbate, Parfum (Fragrance), Lactic acid, Limonene.

Det mest positiva med den här duschtvålen är den goda och söta doften, den doftar kanske inte riktigt som bär utan mer som godis med bär, en del skulle kanske tycka att doften är lite för sötsliskig men jag gillar den.
Konsistensen på duschgelen är geleaktig och ganska lös, den löddrar helt okej även om jag saknar det härligt krämiga lödder som man får med Weledas duschtvålar t.ex. Huden känns ren efter tvätt men tyvärr också lite sträv och torr. Jag vill gärna att en duschtvål skall kännas välgörande för huden och det gör tyvärr inte den här duschgelen. Den känns helt enkelt lite tråkig och jag njuter inte av att tvåla in mig med den här i duschen, utan istället längtar jag lite tills flaskan tar slut.
Egentligen har inte den här duschtvålen något större fel, men jag är ändå rätt säker på att det inte blir någon till duschtvål från Born To Bio för mig.

+ Doftar gott, rengör bra, löddrar helt okej.
Huden känns lite sträv och torr efter tvätt, man får ingen härlig duschupplevelse med denna.

Finns att köpas på mondebio för 3,95 €, innehåll 300 ml.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar