torsdag 28 juni 2012

Hemmagjord björkskrubb


Som jag skrivit tidigare så har jag blivit alldeles kär i boken Lisens Örtspa och idag rörde jag ihop en björkskrubb som det finns recept på i boken.
Jag blandade havssalt, honung, björklöv, citronolja, rivet citronskal (som inte finns på bilden) och olivolja med en mixer och efter att jag gjort det hade jag en färdig kroppsskrubb...


...som ser ut så här. Jag har inte hunnit testa den ännu men imorgon skall jag göra det, återkommer med resultatet då. Även om jag är ganska säker redan nu, på att jag kommer att gilla den väldigt mycket.

Uppdaterat: Jag använde skrubben i duschen idag och den kändes väldigt härlig att använda. Den doftar gott av citron, har bra riv och huden lämnas babylen efteråt, om jag skulle ge den betyg skulle den få full pott. Den bästa kroppsskrubb jag testat absolut, antagligen den billigaste också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar