fredag 29 juni 2012

Luxsit Invigorating Serum


Luxsit Invigorating Serum:

INCI: **Carthamus tincorius seed oil, **Canola oil, **Simmondsia chinensis seed oil, **Cannabis sativa seed oil, **Rosa affinis rubiginosa seed oil, **Vitis vinifera seed oil, **Fragaria vesca seed oil, **Daucus carota sativa root extract, *Tocopherol, **Fragrance/Perfume (essential oils), ¨Citral, ¨Farnesol, ¨Geraniol, ¨Limonene, ¨ Linalool. *Naturally derived, **Organic, ¨Part of essential oils.

Den här ansiktsoljan från Luxsit för blandhud är verkligen härlig och just för kombinationshud tror jag att det här kan vara den perfekta ansiktsoljan. Jag brukar ta tre droppar på lätt fuktad hud och det räcker bra. Oljan känns väldigt skön på huden och den absorberas snabbt. Huden får en väldigt fin lyster efter applicering och det märks att den verkligen suger åt sig av oljan, huden blir mjuk, återfuktad och rödhet dämpas. Doften är det inte heller något fel på, oljan doftar örtigt och lite blommigt. Oljan är också väldigt dryg så även om den kostar en slant så blir det inte så dyrt i längden eftersom den räcker så länge.

Som jag skrev tidigare tror jag att det här kan vara den ultimata oljan för blandhud, för ett år sedan hade jag just blandhud men nu har jag istället en väldigt aknebenägen hud och därför känner jag att även om den här oljan är väldigt bra, så behöver jag produkter som mera effektivt bekämpar akne. Det blir ändå full pott för den här ansiktsoljan eftersom den är ämnad för blandhud och inte akne hud, fallet vore förstås ett annat om den vore ämnad för just akne hud men jag tycker inte att det är rättvist att kräva mer av en produkt än den utlovar.

+ Återfuktar, ger lyster och mjukgör huden. Dryg.
Inget.

Finns att köpas på classy organic för 489 kr ca. 55 €, innehåller 30 ml.

Betyget blir 5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar