fredag 29 juni 2012

Bra bas under mineralfoundation


Den här gelen från Green People kan antingen användas som en uppstramande ansiktsgel eller som en bas under foundation. Jag har använt den till det sistnämnda.

När jag har torra partier på min hud så blir eventuella torrhetsflagor ofta väldigt framträdande efter att jag applicerat mineralfoundation, ni vet säkert vad jag menar. Men om jag applicerar lite av den här gelen före jag lägger på mineralfoundationen så slipper jag det problemet, dessutom fäster mineralfoundationen bättre på huden. Jag gillar också den lätt kylande effekten som den har på huden.
Om någon letar efter en naturlig primer så kanske det här vore något att testa.

Det fullständiga namnet på den är Gentle Tone Hydrating Toning Gel och den finns att köpas i full size (50 ml) på bland annat naturisimo för £8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar