fredag 29 juni 2012

Kaffeskrubb


Jag blev ju väldigt förtjust i en tidigare kroppsskrubb som jag rörde ihop ur boken Lisens Örtspa och när den tog slut ville jag röra ihop en ny. Under hösten och vintern gillar jag produkter med lite mer "murriga" dofter som t.ex. vanilj och choklad, medan jag på våren och sommaren föredrar lättare och mer fruktiga dofter. Därför valde jag att röra ihop den här kaffeskrubben.


Den här skrubben innehåller socker, kaffe, kokosflingor, kakao, mandelolja och lite eterisk olja av apelsin. Alla ingredienser läggs i en skål och sen blandar man alla ingredienser, så det är inte en skrubb som är speciellt svår att göra.


Så här ser den färdiga skrubben ut. Den doftar väldigt gott och jag känner på mig att det kommer att vara en ren njutning att få skrubba sig med den här i duschen. Det här är också en skrubb man skulle kunna röra ihop och ge till någon som julklapp, i en fin burk med en personlig handskriven lapp på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar