torsdag 28 juni 2012

Dr.Hauschka ansiktsolja


Dr. Hauschka Ansiktsolja:

För att oren, fet och storporig hy skall återfå sin naturliga balans behövs reglerande hudvård. Dr.Hauschka Ansiktsolja med oljeextrakt normaliserar hudens produktion av sebum. Genom att öka elasticiteten gör den porerna påtagligt mindre. Irritationer minskar, hyn blir lugnare och får ett jämnt och fräscht utseende.

INCI: Anthyllis Vulneraria Extract, Apricot (Prunus Armeniaca) Kernel Oil, Sweet Almond (Prunus Amygdalus Dulcis) Oil, Peanut (Arachis Hypogaea) Oil, Carrot (Daucus Carota) Extract, St. John'swort (Hypericum Perforatum) Extract, Wheat (Triticum Vulgare) Germ Oil, Calendula Officinalis Extract, Neem (Melia Azadirachta) Leaf Extract, Jojoba (Simmondsia Chinensis) Oil, Fragrance/Parfum (essential oil), Citral*, Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Geraniol*, Farnesol*, Benzyl Benzoate*, Benzyl Salicylate*, Eugenol*, Cocoa (Theobroma Cacao) Butter.
*components of natural essential oils

Jag har använt den här ansiktsoljan under fyra månaders tid nu och jag använder den endast på kvällen före jag går och lägger mig. Min hud vill ha cirka tre droppar olja för att känna sig nöjd. Det känns riktigt behagligt att applicera den i ansiktet och huden får en fräsch lyster, det tar dock en tid före den helt gått in i huden. Jag skulle inte säga att den doftar så speciellt mycket, inte som jag har märkt av i alla fall.
Ansiktsoljan har faktiskt hjälpt min blandhy att bli finare. Röda partier har blivit mycket lugnare och jag får nästan aldrig finnar längre. Dessutom tycker jag att min hud blivit klarare och den ser fräschare, renare och mer levande ut än den gjorde förut. Pormaskarna däremot har hållits oförändrade, de har varken blivit fler eller färre, samma sak med porstorleken där har jag inte heller märkt någon förändring.

Det här är verkligen en toppenbra ansiktsolja som jag varmt kan rekommendera till de med fet hy eller blandhy. Jag har inte mycket att klaga på, det enda skulle väl i så fall vara att den gärna skulle få ge lite mera näring till torra partier i ansiktet.

+ Har gett mig en klarare, fräschare, renare och mer levande hud
Den skulle gärna ha fått ge lite mera näring till torra partier

Finns att köpas här för 233 kr och här för 21,90 € (30 ml).

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar