fredag 29 juni 2012

Uppdaterad hudvårdsrutin


Min hud har, som jag tidigare skrivit, inte varit sig själv på sistone. Yttorr och oren hud är ingen vidare bra kombo, därför kände jag att det var dags för mig att byta ut mina hudvårdsprodukter mot lite snällare och skonsammare grejer som inte skulle irritera min hud eller torka ut den.

Nu har jag alltså bytt ut min Mádara rengöring mot mandelolja som känns väldigt skön att rengöra huden med, jag köpte ju tidigare en rengöring från Spiezia men jag skall spara lite på den ännu och köra med mandelolja en tid till att börja med. Har ni förresten sett vilka fina resultat Qbrium fått med mandeloljan?
Efter att jag rengjort huden sprejar jag på lite apelsinblomsvatten som sägs vara väldigt lugnande för huden.


Efter ansiktsvattnet smörjer jag in ansiktet med Spiezias propolis kräm, som bl.a. innehåller propolis extrakt som verkar inflammationshämmande, men också andra fina grejer som bivax, vetegroddolja och lavendelolja.
Nu är det bara att ha tålamod, efter vad jag har läst så kan det ta ganska lång tid att få bort yttorrheten och det är först när den torrheten försvinner som man kan förvänta sig att orenheterna börjar tacka för sig. På shenet finns förresten en väldigt bra sida för oss med hud som tenderar att få finnar, mycket bra tips och info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar