fredag 29 juni 2012

Färgat läppbalsam från MooGoo


MooGoo Edible Strawberry Tinted Lip Balm:

Ingredients: Sweet Almond Oil, Jojoba Oil, Shea Butter, Beeswax, Natural Vitamin E, Candelilla Wax, Red Sugar Beet Extract, Natural Strawberry Flavour, Allantoin, Carnauba Wax.

Det här läppbalsamet från MooGoo sägs vårda läpparna samtidigt som det skall ge dem en diskret färg, för mig som har väldigt bleka läppar naturligt lät det här som något som jag skulle kunna gilla.

Den påstådda jordgubbsdoften visade sig tyvärr vara lite av en besvikelse, visst läppbalsamet luktar helt okej men jag skulle inte säga att det luktar jordgubbe utan snarare som något slags syntetiskt gelégodis. Färgen som man fått fram genom att tillsätta rödbetsextrakt ger en väldigt diskret rostbrun/roströd färg till läpparna och jag hade önskat att färgen skulle vara lite mer pigmenterad samt att den skulle dra lite mer åt rött eller rosa.


På bilden här ovanför har jag tagit extra mycket läppbalsam på armen så att färgen skall synas på bild, i verkligheten ger det inte alls sådär mycket färg till läpparna.

Det ger en del fukt till läpparna men har inga återfuktande egenskaper utöver det vanliga, jag tycker framför allt att det inte mjukgör så bra i längden utan läpparna börjar kännas torra igen ganska fort.

+ Ger en del färg till läpparna, mjukgör ganska bra.
Skulle gärna få återfukta bättre och ge mer färg till läpparna.

Finns att köpas på MooGoos hemsida för AU$ 5.50, ca. 39 kr , innehåller 5 g.

Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar