fredag 29 juni 2012

John Masters Organics Hair Pomade


John Masters Organics Hair Pomade:


Ingredienser: Olea europaea (olive) oil,* organic apis mellifera (beeswax), mangifera indica (mango) butter, orbygnia speciosa (babassu) oil, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil,* triticum vulgare (wheat germ) oil,* laurus nobilis (bay laurel) oil, cedrus atlantica (cedar atlas) oil,† abies balsamea (fir balsam) oil,* cryptocaria massoia (massoia) oil, tocopheryl acetate, retinyl palmitate & ascorbyl palmitate (vitamins A, C, E).
* Certified Organic

John Masters Hair Pomade använder jag både som värmeskydd och stylingprodukt. Konsistensen är fast men när man för med fingret över den mjukas den upp. Doften är ganska speciell men jag gillar den, den luktar lite träigt och örtigt.
När jag använde Hair Pomaden i torrt hårt blev inte resultatet särskilt bra, men om man däremot kramar in lite av det i fuktigt hår blir resultatet riktigt bra. Mitt torra hår känns otroligt mjukt och frisset dämpas avsevärt. Håret känns härligt och ser också väldigt välmående, mjukt och återfuktat ut.
Som värmeskydd tycker jag också att det funkar bra, jag upplever att plattången glider lättare över håret. När jag använder det som värmeskydd applicerar jag det i torrt hår och då funkar det bra.

En riktigt bra hårvårdsprodukt som funkar väldigt bra som leave-in produkt, man måste bara vara försiktig så att man inte tar för mycket av produkten, då kan håret lätt börja se fett ut. Kostar en slant men räcker å andra sidan länge.

+ Gör håret mjukt, dämpar friss och gör att det ser friskt och återfuktat ut. Drygt.
Man måste vara försiktig så att man inte tar för mycket.

Finns att köpas på eleven för 256 kr, 27,80 € och på naturisimo för £20, innehåll 57 g.

Betyget blir 5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar