torsdag 28 juni 2012

Lisens Örtspa


Jag har blivit alldeles kär i den här boken av Lisen Sundgren; Lisens Örtspa. Jag fick den i julklapp men har inte riktigt haft tid att läsa den ordentligt förrän nu.

Bilderna man möts av är helt fantastiskt vackra och recepten är väldigt inspirerande.
Jag har faktiskt blivit så pass inspirerad att jag bestämt mig för att anlägga en liten örtträdgård i vår när snön smält bort. Jag vill verkligen kunna röra ihop alla recepten som finns i den här boken och för det krävs ibland en del örter som man oftast inte hittar i vild form. Min plan är att också torka en del örter så att jag sen skall kunna använda dem under hösten och vintern.

Jag har en förmåga att börja med en hel del projekt för att sen aldrig slutföra dem, men det här har jag bestämt mig för att lyckas med, så jag skriver mer sedan när jag kommit längre i mitt planerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar