fredag 29 juni 2012

Fasta tvålar

 
Douce Nature Mandarin Orange Handtvål:
 
Lite förvånad blev jag över att den här handtvålen inte doftar av något alls, utan den enda doft man känna är en svag tvålig doft. Annars rengör den här tvålen bra utan att torka ut händerna desto mer. Den blir inte särskilt svampig på tvålfatet men den fick sprickor rätt fort vilket gjorde att det kändes ganska ofräscht att tvätta sig med den.
 
Jag köpte tvålen på mondebio men den verkar ha utgått ur sortimentet.
 
Betyget blir 2,5/5 möjliga.
 
 
Trädgårdsapoteket Ekologisk Tvål Apelsin Honung:
 
INCI: Olea Europaea Oil, Elaeis guineensisioil, CocosiNucifera Oil,lButyrospermum parkii oil, NaOH, Aqua,lGlycerin, Mel,lCitrus aurantium dulcisipeel oil,iPerfuma, Tocopherol oil, Rosmarinus officinalislleaf extract.
 
Den här tvålen doftar däremot riktigt gott av citrusfrukter. När man använder tvålen bildas ett härligt krämigt lödder och den rengör bra utan att torka ut. Tyvärr blev den lätt svampig av att vara på tvålfatet och när den började ta slut bildades sprickor i den.
 
Finns att köpas på eleven för 45 kr eller 5 €, innehåller 90 g.
 
Betyget blir 4/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Vad fin nya bloggen blev! :-)
    Jag har uppdaterat länken på min sida så man hamnar direkt här! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :)
      Var själv riktigt trött på den gamla designen jag hade på blogg.se så det känns kul med lite förändring.

      Radera