fredag 29 juni 2012

Apelsinblomsvatten


Mitt apelsinblomsvatten från Akamuti håller nu på att ta slut och därför tänkte jag att det är dags för ett litet utlåtande.

Akamutis apelsinblomsvatten består endast av enda ingrediens, apelsinblomsvatten. En del märkens apelsinblomsvatten kan innehålla andra grejer också så om du vill ha ett helt rent apelsinblomsvatten kolla INCI.
Jag har använt ansiktsvattnet före jag smörjt in mig på morgonen och kvällen och det har funkat bra. Egentligen kan man väl inte direkt förvänta sig att ett ansiktsvatten skall göra under för huden utan så länge det känns bra på huden och inte irriterar den så är jag nöjd.

Jag är absolut nöjd med det här ansiktsvattnet, en del av de ansiktsvatten jag testat tidigare har varit alltför återfuktande för min hud och på så sätt täppt till den, men det problemet har jag inte haft med Akamutis. Vattnet doftar också svagt men gott av vad jag antar vara apelsinblomma och spraypumpen fördelar också vattnet hyfsat bra över ansiktet.

Apelsinblomsvatten sägs passa alla hudtyper och verkar lugnande, återfuktande och renande, du kan läsa mer om apelsinblomsvatten här.

Jag köpte min flaska på The Organic Bodycare Shop där 110 ml kostar £6.95.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar