fredag 29 juni 2012

Hemklickat


Efter en del funderande slog jag till på Spiezias rengöring som jag skrev om tidigare. Jenny tipsade om att den fanns till bra pris på den brittiska webshopen The Organic Bodycare Shop och eftersom de också har Akamuti, ett märke som jag varit nyfiken på länge, beställde jag rengöringen därifrån.

Jag blev lite förbryllad till en början när jag öppnade paketet och såg en 50 ml burk av Spiezias rengöring, eftersom jag beställde en 100 ml burk, men i paketet gömde sig en till 50 ml burk. Kanske den större förpackningen var slut, nåja, så länge jag fick mina 100 ml som jag betalade för är jag nöjd.
Förutom Spiezias rengöring beställde jag också oraffinerat Shea Smör från Akamuti, som bl.a. sägs vara väldigt bra mot torr hud och eksem. Samt apelsinblomsvatten, också det från Akamuti. Ellinor har skrivit väldigt gott om apelsinblomsvatten och eftersom min hud bara bråkar för tillfället tänkte jag testa det här och se vad min hud tycker om det.


Sen beställde jag också tre muslindukar från Suti samt sex tvättbara pads från Pure Nuff Stuff, som jag tänker använda när jag rengör huden på kvällen. Jag har rengjort huden med enbart mandelolja nu på kvällen ett tag och eftersom vanliga handdukar känns alltför riviga på huden när man skall ta bort oljan och sminket så har jag införskaffat dessa.

Jag fick också med en generös mängd med prover med beställningen. Beställningen tog annars fem arbetsdagar på sig att komma fram och portot gick på £4.29.
The Organic Body Care Shop är absolut en webshop jag kan tänka mig att beställa från igen, inte minst på grund av alla prover man får med sin beställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar