fredag 29 juni 2012

100% Pure Cream Eye Liner


100% Pure Fruit Pigmented Cream Eye Liner i nyansen Cacao:

Ingredients: Pigments of Black Tea, Cacao Seed and Coffee Bean, Vitamin E (a-tocopherol), Honey, Avocado Butter, Beeswax, Goji Berry Extract, Pomegranate Extract, Acai Berry Extract, Lycopene, Vitamin C (ascorbyl palmitate), Extracts of Lavender, Golden Seal, Cinnamon, Thyme and Oregano, Mica, Rice Powder.

Jag är ärligt talat ganska kass på att lägga mer avancerade ögonsminkningar och därför gillar jag denna. Den är inte särskilt rikt pigmenterad och det kanske är lite missvisande av 100% Pure att kalla den för eyeliner, just för att den inte ger så mycket färg. Det som jag gillar med den här är att det i princip är omöjligt att misslyckas med den, på grund av att den ger ett så diskret resultat. Jag brukar lägga lite ovanför övre fransraden och vid nedre fransraden och ögat får en fin definition utan att se sminkat ut, färgen cacao är också en fin ganska ljus brun färg som ger en fin inramning av ögat.


Det dåliga med den här eyelinern är att det kan vara svårt att få upp färg med borsten och att den medföljande borsten inte är särskilt bra. Men utöver det gillar jag den här, däremot vet jag att t.ex. Ylva inte alls gillar den på grund av den dåliga pigmenteringen.

+ Ger fin definiton till ögat utan att det ser sminkat ut, fin färg.
Ibland svårt att fånga upp färg på borsten, dålig borste.

Finns att köpas på eleven för 249 kr eller 28,30 €, innehåll 1,75 g.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar