torsdag 28 juni 2012

100% Pure Läppglans


100% Pure Lip Gloss Sorbet i nyansen Cherry.

Produktinfo:

Lip Gloss Sorbet är 100% naturliga läppglans består av 90% E-vitamin och underbara färger från antioxidant-rikt fruktpigment.

Ingredienser: Vitamin E (a-tocopherol), Pigments of Raspberry, Strawberry, Blackberry, Black Cherry, Plum and Cranberry, Candellia wax, Vitamin C (ascorbyl palmitate), Noni Fruit Extract, Strawberry Flavor, Avocado Butter, Acai Berry Extract, Acai Oil
När jag applicerar det här läppglanset på läpparna ser det riktigt lovande ut, läpparna blir blanka och får en fin färg. Men efter cirka 30 minuter har den blanka ytan helt försvunnit, läppglanset liksom sjunker in i läpparna och kvar lämnar endast en del pigment.
När jag googlade lite på det här läppglanset så läste jag på flera ställen att också andra som prövat det här läppglanset upplevt exakt samma sak.
Om det inte vore för det här skulle jag gilla läppglanset väldigt mycket för det innehåller inget glitter (jag är inte så förtjust i glittriga läppglans), ger bra med färg till läpparna och ger ett fint blankt men naturligt resultat. Det doftar dessutom gott.
En sak till har jag dock att anmärka på och det är att läppglanset har en förmåga att dela upp sig i två olika konsistenser i tuben, det krämiga glosset med alla pigmenten och en vattnig färglös konsistens, vilket kan ge en del problem vid applicering.

Det här är inte direkt vad jag skulle kalla läppglans och eftersom det är just det som det utger sig för att vara blir betyget inte så högt, jag önskar verkligen att resultatet som man får vid applicering skulle kvarstå, då skulle det nog bli ett riktigt högt betyg.
Men en del av pigmenten lämnar i alla fall kvar på läpparna efter att glanset sjunkit in i läpparna, så helt bortkastade pengar var det inte.

+ Doftar gott, ger fin färg
Sjunker in och försvinner bort från läpparna inom 30 minuter

Finns att köpas på eleven för 215 kr eller 24,40 € (14 g).

Betyget blir 2,5/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar