fredag 29 juni 2012

c/o Naturkosmetik Mineralfoundation

c/o Naturkosmetik Mineralfoundation:

Innehåll: Mica, Zinkoxid, Titandioxid, Järnoxider (CI 77491, 77492, 7749) .

Mineralfoundation har jag använt sedan jag började använda foundation och tidigare använde jag Lily Lolos som var bra, men som tyvärr kändes lite för uttorkande för min hud. Därför bestämde jag mig för att testa c/o Naturkosmetiks mineralfoundation som faktiskt känns snäppet bättre än Lily Lolos.

Till skillnad från Lily Lolos foundation tycker jag att den här inte känns riktigt lika torr i konsistensen och jag upplever den inte heller som uttorkande. Den ger ett matt resultat och även om jag inte skulle vilja ha en allt för skimrig mineralfoundation önskar jag ändå att den skulle vara en aning mer lystergivande, men bara en aning.
Den är lätt att jobba in i huden och genom att bygga upp den i lager kan man få en bra täckning. Den känns också riktigt bra på huden och man känner knappt att man har foundation i ansiktet. Hållbarheten är god även om man mot kvällen kan se att en del av foundationen har försvunnit från huden och på vissa ställen "spruckit".

Naturligt ljus till vänster och naturligt mellan till höger.

Jag har foundationen i både färgen Naturligt Ljus och Naturligt Mellan eftersom den ljusa var för ljus för mig medans den lite mörkare var för mörk, därför blandar jag dem för att få rätt nyans. Som ni ser är det ett ganska stort hopp mellan den ljusaste och den nästljusaste nyansen och jag önskar att c/o Naturkosmetik skulle ta fram flera nyanser eftersom det kan vara lite trixigt att blanda.

+ Bra konsistens, ger ett fint resultat, går att bygga upp en bra täckning, känns bra på huden.
Hållbarheten kunde vara bättre, ganska smalt utbud av nyanser.

Finns att köpas på careoflena och softskin för 215 kr, ca. 24 €, innehåller 6 g.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar