fredag 29 juni 2012

Favoriter 2011: Ansikte

På ansiktsfronten har jag faktiskt inte hittat särskilt många nya favoriter även om jag testat en del nytt där också, det enda som är nytt på listan i år är olivoljan.


Olivolja som rengöring: Olivoljan har funkat utmärkt som rengöring för min upproriska och känsliga hud. Oljan löser upp smuts och smink väldigt effektivt och huden både känns och ser lugnad ut efter rengöring.


Stem Organics Balancing Face Fluid: Jag har verkligen saknat den här krämen under det halvår som jag inte använt den. Den återfuktar huden väldigt bra utan att göra den fet och är den enda ansiktskräm som klarat av att både synbart och kännbart förbättra min hud. Ett halvår utan den var mer än jag klarade av så nu är den återigen tillbaka på min badrumshylla.


100% Pure Coffee Bean Caffeine Eye Cream: Den här ögonkrämen luktar otroligt gott av nötter, kaffe och choklad. Den återfuktar huden runt ögonen utan problem och dämpar även svullnad till viss del.


Melvita Lip Balm: Fantastiskt bra läppbalsam som verkligen klarar allt, läpparna hålls mjuka och återfuktade även under de kallaste av dagar. Doftar dessutom mumsigt av smörkola eller toffee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar