torsdag 28 juni 2012

Detoxifying Mask


Ren Multi-Mineral Detoxifying Facial Mask har passerat sitt bäst före datum för en tid sedan eftersom jag inte använt den på länge, anledningen? Det ploppar alltid upp en ny finne någon dag efter att jag använt denna. Kanske beror det på att den rengör så bra att smutsen dras ut ur porerna, eller så är jag allergisk mot något i den och ett sista alternativ är att min hud inte klarar av kraftigt rengörande masker. Är det någon som upplevt något liknande med en rengörande mask?

INCI: Lavendula Angustifolia (Lavender) Flower Water, Kaolin (French Clay) , Cetearyl Alcohol (Source Palm Oil), Cetearyl Glucoside (Source Corn), Spirulina Platensis Powder, Lactic Acid (Source Wheat), Sodium Hydroxymethylglycinate (Source Amino Acid), Phenoxyethanol (Source Aromatic Ether), Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Callitris Intratropica (Blue Cypress) Oil, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil, Limonene, Linalool.

Om man bortser från det faktum att en finne alltid ploppar upp i ansiktet tycker jag att den här masken är riktigt härlig. Istället för att lämna huden stram och torr som vissa rengörande masker kan göra tycker jag att den lämnar huden mjuk, ren och tonad. Det är verkligen en skön känsla man får efteråt. Huden känns också kortsiktigt renare och klarare.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall ge för betyg till denna, å ena sidan är den riktigt skön att använda och å andra sidan får den min hy att bli finnbenägen. Men jag väljer ändå att ge den ett högt betyg eftersom det troligtvis är så att det bara är min hud som reagerar på det här viset.

+ Torkar inte ut huden, huden känns kortsiktigt renare och klarare.
Framkallar finnar hos mig någon dag efter användning, innehåller phenoxyethanol.

Finns att köpas på eleven för 320 kr eller 36 €, innehåll 50 ml.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar