torsdag 28 juni 2012

Naturligt finnmedel


Jag skrev i något inlägg ner att jag ännu använder ett finnmedel från Neutrogena och att jag gärna skulle vilja byta ut det mot ett naturligt alternativ, bara det skulle finnas något som verkligen funkar. För när en finne en gång dykt upp vill man göra vad man kan för att få den att försvinna så snabbt som möjligt.

Jag har kanske inte så värst många finnar men däremot en del små röda prickar som lämnar kvar väldigt länge på huden efter att en finne har försvunnit. Har läst att aloe vera gel skall funka mot sådana röda prickar, någon som vet?

Här ovan är två finnbekämpare som kanske kunde ersätta mitt onaturliga finnmedel, även om det från Dr. Haschka verkar vara mera ämnat som täckstift. Men det från Melvita har gjort mig riktigt nyfiken, jag är bara lite skeptisk till roll-on funktionen, är det inte risk att diverse bakterier börjar gro där.

En liten fråga så här till sist angående finnar, någon som kan tipsa mig om ett recept på ett bra hemgjort finnmedel eller vet om något naturligt mirakelmedel mot finnar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar