onsdag 27 juni 2012

100% Pure Handkräm


100% Pure Strawberry Lemonade Hand Cream skall jag nu skriva en liten recension om.

Ingredients: White Tea, Rose Hydrosol, Cocoa Butter, Avocado Butter, Carbernet Grapeseed Oil, Rose Hip Seed Oil, Candelilla Wax, Strawberry Flavor, Lemon Essential Oil, Extracts of Cherry, Pomegranate, Raspberry, Blackberry and Grapefruit Seed, Cinnamon, Thyme, Oregano, Goldenseal, Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin C (ascorbyl palmitate), Citric Acid, Witch Hazel, Japanese Honeysuckle Extract.

När min favorit handkräm från Greenland som jag skrev om här tog slut, så tänkte jag att det var ett bra tillfälle att testa den här som jag haft liggandes i min låda lite bortglömd.
Till skillnad från Greenlands handkräm tar den här ganska lång tid på sig att gå in i huden, den är lätt att fördela men efter insmörjning blir det kvar en fet hinna på händerna som behöver ganska lång tid på sig för att sugas in i huden. Efter att den sugits in blir händerna mjukare, men kanske inte så återfuktade som jag skulle önska. Den doftar väldigt sött och fruktigt men doften är väldigt stark, lite för stark i mitt tycke. Ändå är det här en helt okej handkräm som dessutom är rätt billig.

+ Mjukgör händerna och återfuktar rätt bra.
Absorberas långsamt, återfuktar inte tillräckligt, doften.

Finns att köpas på eleven för 85 kr eller 9,39 €, innehåller 57 g.


Betyget blir 3/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar