onsdag 27 juni 2012

Tropical Bergamot Body Lotion


Upp till test blir det för Organic Surge Tropical Bergamot Body Lotion.

På produktbeskrivningen står:

Lugnar, mjukar upp och återfuktar huden med underbara naturliga dofter. En glad och tillfredsställande blandning av 91% naturligt utvunna ingredienser och certifierade organiska extrakt.
För en glad och lycklig hud (för all framtid)... Denna härliga body lotion med tropisk bergamot mjukgör och gör huden len och återfuktad, samtidigt som doften från Organic Surge´s eteriska oljor för tankarna till dina drömmars öde ö.


Organic Surge´s produkter testats inte på djur, det används inte heller några animaliska ingredienser i tillverkningen och framställningen av deras produkter
.

Jag är ganska känslig för hur olika produkter doftar och har ganska höga krav på det. Jag tycker att en Body Lotion skall lukta gott men inte ta över allt för mycket så att lukten håller i sig kvar i flera dagar framåt. Där tycker jag Organic Surges body lotion får in en fullträff, den doftar gott utan att dofta för mycket och efter att man smörjt in den på huden är den så gott som doftfri. Förutom den goda doften är den väldigt lätt applicera och den går relativt snabbt in i huden. Huden blir len, mjuk och återfuktad av den här body lotionen, dock tycker jag att den skulle kuna tillföra lite mera fukt, för om huden är riktigt, riktigt torr håller den inte måttet. Men det är väl också det enda negativa jag kan komma på om den här. Så jag suklle rekommendera den här, men inte för de med riktigt torr hud.

Finns att köpas på eleven för 99 kr.

Betyget blir 4/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar