torsdag 28 juni 2012

Phenoxyethanol


Jag har varit medveten om att min ansiktstvätt från Ren innehåller phenoxyethanol, men jag tänkte att det inte var så farligt eftersom det stod långt ner på ingredienslistan. Jag fick en chock häromdagen när jag kikade lite på ingredienslistan, phenoxyethanol står ju som nionde ingrediens av totalt nitton ingredienser, hur har jag kunnat missa det? Misstänker att mer phenoxyethanol lades till efter att flera produkter från Ren fick nya namn och när en del ingredienser byttes ut, lades till, togs bort osv.

Jag började i alla fall fundera över varför phenoxyethanol sägs vara så dåligt, efter lite googlande hittade jag den här artikeln på nätet.
Jag får helt enkelt hitta en ny ansiktstvätt, jag har redan kollat runt lite men har inte hittat någon som jag fastnat för, en geleaktig rengöring som tar bort smink bra är vad jag är ute efter, min blandhud gillar bäst den typen av rengöring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar