onsdag 27 juni 2012

H&M Organic Body Lotion


Här kommer en recension av H&Ms Organic Body Lotion Raspberry & Melon.

Produktinfo:

En naturligt fuktgivande Body Lotion baserad på ekologisk solrosolja och äppel.

Den här Body Lotionen från H&M tycker jag har en väldigt speciell lukt, något som jag inte alls gillade i början men man som vänjer sig vid efter ett tag, dessutom luktar den inte särskilt mycket efter att man smörjt på den på huden. Konsistensen är ganska tjock på den här body lotionen vilket gör den lite svårfördelad, man måste smörja och arbeta in den i huden en stund för att den verkligen skall sugas in. Huden blir i alla fall mjuk och återfuktad efteråt.
Men det här är inte en produkt som jag kommer att köpa igen för min hud blir alldeles rödflammig och irriterad av den, dessutom börjar det klias. Det har hänt flera gånger efter att jag smörjt på den, nu vet jag ju förstås inte om det bara är jag som är känslig mot något i den här, eller om fler har reagerat som mig, berätta gärna för mig om du har varit med om något liknande.

+ Huden blir mjuk och återfuktad.
Ganska speciell doft, tar en stund att jobba in i huden, min hud reagerar på lotionen.

Finns att köpas på H&M för ca 50 kr.

Betyget blir 2/5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar