fredag 3 januari 2014

Lite planer för bloggen 2014

2013 var ett år då bloggen hamnade lite i skymundan, uppdateringen har kanske varit den allra sämsta av de år jag bloggat sen jag började för snart fem år sedan. Min blogglust finns dock fortfarande kvar och jag känner att det finns mycket jag vill skriva om, men när jag sätter mig för att skriva ett inlägg så blir det bara tomt i huvudet och jag vet inte hur jag skall börja.

Men eftersom bloggningen är något jag tycker är väldigt roligt, så skall jag detta år ha som löfte att försöka blogga någorlunda regelbundet och ge bloggen lite mera tid. Det är väldigt kul att diskutera med andra via bloggen och läsa andras bloggar, så bloggningen är något jag absolut inte vill sluta med.


Ett av mina nyårslöften det här året är också att jag skall börja intressera mig mera för träning. I fjol hade jag som nyårslöfte att jag skulle börja träna regelbundet, vilket gick bra till en början och jag kände mig mycket friskare, starkare och hade mera energi. Men efter ca. fem månader rann det ut i sanden. Jag motionerar fortfarande nu och då, men för att jag skall må som bäst behöver jag öka på motionen känner jag.

Därför tänkte jag att mitt löfte för detta år skulle bli att jag skulle börja intressera mig mera för träning, eftersom jag egentligen aldrig tyckt att träning varit särskilt kul eller intressant. Indirekt så betyder det ju förstås att jag skall komma igång med träningen igen, men genom att tänka att jag skall börja intressera mig för träning istället så känns löftet på något sätt roligare.
I alla fall, det jag ville berätta är att jag tänkte jag skulle göra någon sorts månatlig uppdatering på bloggen om hur det går med mitt löfte. Jag tror att det här skulle vara en bra motivation, och jag behöver verkligen all motivation jag kan få. ;)

Om någon har tips på hur man behåller träningsmotivationen får ni gärna dela med er! 

2 kommentarer:

  1. Kul om du känner lite mer inspiration till bloggen. Det där går ju upp och ned liksom tiden man har och lägga. Själv ska jag dra ner lite på tempot så det blir bara ett inlägg i veckan att tag.
    Jag vet inte vad man ska säga om träningsmotivation. När jag var yngre, i din ålder så tränade jag på gym lite lagom, men det jag tyckte var roligast var andra typ av sporter. Paddla kajak, klättra, rida, åka skidor m.m. Det jag tyckte var roll behövde jag inte göra något för att få motivation för. Nu på senare år har det blivit mer gym och mindre annat. Gymmet är lättare att komma till en de andra sakerna. Motivationen till att gå på gymmet nu är ju för att man känner att kroppen mår bra av det. Utan gymmet får jag ont i ryggen t.ex. Men om man inte får det så vett jag inte r man får motivation? Jag skulle nog säga att du skulle hitta den träningen som passade dig. Det behöver ju inte vara på gym.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går ju lite upp och ner med blogglusten, bäst är det nog att blogga då man känner för det, så att det inte blir ännu ett måste. Kul att du inte försvinner helt från bloggen i alla fall! :)

      Tack för träningstipsen! :)

      Radera