måndag 4 februari 2013

Den hemlige kocken


Den hemlige kocken som är skriven av Mats-Eric Nilsson lånade jag på biblioteket eftersom jag länge velat läsa den. De flesta vet säkert att den handlar om, precis som titeln säger, Det okända fusket med maten på din tallrik. Den påminner lite om boken Badskumt till upplägget som jag blev väldigt förtjust i.

Även om jag gillar den här boken så blev jag inte lika lyrisk över den här som Badskumt, när jag läste Badskumt fick jag många aha-upplevelser men mycket av det som tas upp i Den hemlige kocken visste jag sedan förut. Jag tror att jag skulle ha uppskattat den här boken mera när den kom ut 2008 eftersom jag då inte ännu hade funderat så mycket över e-ämnen och liknande. Den här boken har säkert bidragit mycket till att man läst en hel del om vad maten egentligen innehåller under de senaste åren i tidningar och dylikt. En bra bok helt enkelt, jag önskar bara att jag hade läst den då den kom ut istället för ca. fem år senare.

Har du läst Den hemlige kocken, vad tyckte du i så fall?

6 kommentarer:

  1. Jag har inte läst den men är nyfiken och nu ännu mer så. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är helt klart läsvärd även om det kändes som att man visste mycket sedan tidigare. :)

      Radera
  2. Har inte läst den, men har en annan av hans böcker hemma. Kanske någon av de andra kan vara mer lärorik för dig? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag funderade också på det, måste ta mig en titt när jag är på biblioteket nästa gång. :) Vilken av hans böcker är det du har, tycker du den är bra?

      Radera
  3. Jag älskar den boken! trots att man vet mkt så fick jag en helt ny insikt. men du kan ha rätt också, läste nog den 2008/2009 :) Har även en annan bok av honom men kommer inte ihåg vad den heter just för tillfället, dem påminner mkt om varandra men klart läsvärd.

    Älskade badskumt! WoW vilken bra bok, är ganska ny och håller sakta men säkert på att rensa bort gammalt skit ur mitt badrumskåp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade också Badskumt då jag läste den, fick veta en massa nytt genom den och den var skriven på ett så bra sätt också, toppenbra verkligen! :)

      Radera