lördag 9 februari 2013

Favoriter 2012: Ansiktsvård


Olivolja (2) i kombination med Mádara Deep Purifying Foam: Med dessa två löses orenheter effektivt upp och huden blir ren utan att bli torr.

 

Sukí Bio-Active Purifying Serum: Det här serumet som skall bekämpa akne och orenheter funkar faktiskt som det säger sig göra, jag hade ett uppehåll med det på någon månad och märkte att huden blev mera finnbenägen. Det bekämpar orenheter och gör så att porerna inte blir igenproppade. Tycker också att det har en viss blekande effekt på ärr.


Dr.Hauschka Ansiktsolja: En ansiktsolja som är anpassad för fet hud och som funkar riktigt bra, minskar hudens oljeproduktion och gör den renare.


Akamuti Neem Mineral Mask: En effektiv lermask som rengör huden på djupet och drar ut orenheter. Vid regelbunden användning gör den huden renare i det långa loppet.  


100% Pure Coffee Bean Caffeine Eye Cream (2): Härlig ögonkräm som återfuktar väldigt bra och dämpar svullnad, doftar dessutom jättegott.


Melvita Lip Balm (3): Finns inget läppbalsam som slår detta, reparerar nariga läppar på ett kick och håller dem återfuktade länge.

2 kommentarer:

  1. Testade Melvitastiftet, men jag tyckte att mitt doftade urin. Undrar om jag fick ett måndagsexemplar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, lät inte som någon särskilt trevlig doftsättning, har du det som heter Apicosma och har orange (ny formula) istället för grönt på förpackningen?

      De gjorde nyligen om formulan lite på läppbalsamet och då ändrades doftsättningen också. Den gamla formulan (som finns på min bild) tyckte jag alltid luktade väldigt gott, lite vaniljigt. Men den nya som tydligen skall dofta av aprikos tycker jag inte lika mycket om, så kanske det är den du har också? Annars kan det ju vara så att du fått ett dåligt exemplar som du skriver.

      Radera