måndag 2 juli 2012

Maoli Perfumes Chocolate Kingdom


Maoli Perfumes Chocolate Kingdom: 

Ingredients: Nilotica Shea Butter (Vitellaria nilotica), Cocoa Butter (Theobroma cacao), Extra Virgin Coconut oil (Cocos nucifera), Calendula officinalis extract, Rose hip extract (Rosa canina), Seabuckthorn berry extract (Hippophae rhamnoides), Carrot root extract (Daucus carota), Natural Parfum (Maoli's propietary blend of essential oils and absolutes).

Jag älskar saker som doftar choklad, vanilj och kokos så Chocolate Kingdom lät som en parfym för mig eftersom den sägs dofta av just choklad, vanilj, kokos och kryddor.

Tyvärr så var den inte riktigt vad jag förväntade mig, jag som hade hoppats på att den skulle dofta sådär härligt chokladigt, den heter ju ändå Chocolate Kingdom, blev besviken eftersom den doftar väldigt kryddigt och så värst mycket chokladdoft vet jag inte om jag känner. Lite vanilj och en del kakao kan man ana om man sniffar noggrant men mest doftar den kryddigt, lite som någon kryddig pepparkaka. Hållbarheten är inte heller den bästa, som max tror jag att jag fått den att hålla en och en halv timme ungefär.
Lite plus får den dock för att den har en lagom hård konsistens och känns skön att applicera på huden.

+ Bra konsistens, känns skön på huden.
Dålig hållbarhet, doftar inte så chokladigt som jag skulle önska.

Finns att köpas på loveko för 169 kr ca. 19 €, innehåller 14 g.

Betyget blir 2/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Ååh vad synd. Just de tre dofterna lät så utsökta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Utifrån beskrivningen förväntar man sig en doft som inte riktigt stämmer överens med hur den egentligen doftar.

      Radera