måndag 4 november 2013

Dr.Hauschka Cleansing Clay Mask


Dr.Hauschka Cleansing Clay Mask:

INCI: Loess, Tropaeolum Majus Flower/Leaf/Stem Extract, Hamamelis Virginiana Bark/Leaf Extract, Zea Mays Starch.

Jag har tidigare skrivit lite om Dr.Hauschkas lermask då jag testade ett prov av den, sen dess har jag ändå köpt en fullstor burk även om jag inte blev så imponerad då jag först testade den. Men jag måste säga att jag gillar den betydligt bättre nu än jag gjorde tidigare.

Jag brukar ånga ansiktet före jag lägger på masken, sen blandar man lite lera med vatten så att man får en lagom konsistens, applicerar på huden och låter den sitta kvar i 5-10 minuter beroende på hudtyp. Masken skall hållas fuktig under tiden man har på den så att huden inte torkas ut.
Ansiktsmasken känns väldigt mild för huden och huden lämnas skönt rengjord efteråt men inte alls torr. Den känns kanske inte som världens mest djuprengörande mask men samtidigt så uppskattar jag hur mild den är. Min hud är ganska känslig av sig sedan jag fick akne och den här masken irriterar inte huden det minsta utan huden känns istället lugnad efter användning.


Det här känns som en väldigt snäll lermask som rengör milt och försiktigt, jag skulle inte säga att jag märkt av några märkbara resultat i det långa loppet men efter användning känns huden rengjord och uppfräschad. I början tyckte jag att det kändes som att den inte gick tillräckligt på djupet men det vägs nästan upp av hur skonsam den känns mot huden. 

+ Efter användning känns huden rengjord och uppfriskad. Väldigt skonsam mot huden, torkar inte ut.
Känns kanske inte som den allra mest djuprengörande masken.

Finns att köpas på bionaturel för 21 €, innehåller 90 g.

Betyget blir 4/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Jag blir rätt sugen på att köpa den efter din recension :) Du skriver alltid så bra recensioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir av att höra det! :)
      Om du har känslig hud så tror jag absolut att den här masken kan vara värd att testas!

      Radera