måndag 4 mars 2013

Årets största besvikelser 2012

Jag tycker inte att jag stött på lika många dåliga produkter i år om man jämför med ifjol och något katastrofalt bottennapp som varit riktigt kasst på alla punkter tycker jag inte att jag råkat ut för. Men visst har det funnits produkter som jag blivit besviken på, som dessa:


Primavera Anti Blemish Treatment: Funkar inget vidare alls på att mota bort finnar, trevlig gel men känns väldigt effektlös.


Maoli Perfumes Chocolate Kingdom: Väldigt dålig hållbarhet och en doft som var mer kryddig än chokladig var orsakerna till att den här parfymen gjorde mig besviken. 


100% Pure Cocoa Kona Coffee Body Cream: Den här lotionen började dofta riktigt äckligt när man smörjt in den på huden, istället för att dofta av choklad och kaffe uppstod en doft som påminde mig om stark herrparfym. Den lite kletiga konsistensen var inte heller något som jag var särskilt förtjust i.

6 kommentarer:

  1. Blev överraskad av ditt inlägg, många skriver bara om positiva produkter men vi vill ju självklart läsa om besvikelserna oxå! Hade precis tänkt köpa en av produkterna men avstår nu pga lukten känns inte som att den kommer passa mig heller, tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppskattar själv också väldigt mycket att läsa om andras negativa erfarenheter av produkter så därför vill jag också dela med mig av mina. Roligt att det uppskattas! :)

      Radera
  2. Bra att lista bottennappen. Jag skriver ju lite om dåliga saker också, men har inte blivit att jag gjort någon lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske vi får se en lista på din blogg snart också. :)

      Radera
  3. Håller absolut med om body lotionen!
    Jag älskade den där doften i duschproduktsform (body wash :), så jag tänkte att den verkligen skulle komma till sin rätt som lotion..

    På mig luktade den som gammalt knäckebröd, och konsistensen var rinnig och lös. Känner mig inte direkt återfuktad heller efteråt.

    Bra med sådana här inlägg, nu kan jag lägga till två saker till på listan över saker jag inte kommer köpa!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som att 100% Pure inte riktigt slagit huvudet på spiken med sina dofter, tyckte att den här lotionen inte egentligen luktade så dumt i tuben men på huden klarade jag inte alls av den. Kul att höra att duschtvålen i alla fall luktade gott. :)

      Radera