måndag 8 juli 2013

Emma Noël Chocolate Shea Butter Balm


Emma Noël Chocolate Moisturising Shea Butter Balm:

INCI: Butyrospermum Parkii Butter*#, Theobroma Cacaco Seed Butter*#, Corylus Avellana Seed Oil*, Parfum, Ricinus Communis Seed Oil, Polyhydroxystearic Acid, CI 77491, CI 77492, CI 77499. *=Ekologisk / #=Fair Trade. 

Det här balmet doftar först och främst otroligt gott av choklad, det doftar så gott att jag skulle kunna äta upp det. Det har en fast lite krämig konsistens men på huden smälter det och känns väldigt skönt. Det är väldigt bra på att mjukgöra torra partier, även på lång sikt. Jag har främst använt det till mina fötter som var väldigt torra i vintras men efter regelbunden smörjning med detta har de blivit som nya.


Det tar dock en ganska bra stund på sig att gå in i huden men det stör inte mig desto mera eftersom resultatet blir så bra. Jag har också doftat på kokos- och bärvarianten och även de doftar helt fantastiskt.

+ Doften är helt underbar, mjukgör mycket bra, trevlig konsistens.
Tar en stund på sig att gå in i huden.

Jag har inte hittat just chokladvarianten på någon svensk webbshop, men på jordklok och iforma finns en del andra varianter från 125 kr. Finns också att köpas på ekolo för 18,40 €, innehåller 140 g.

Betyget blir 5/5 möjliga.

2 kommentarer:

  1. Ja har hittat flera varianter hos: www.iforma.se
    Och älskar Emma Nöel sina boddybutter.
    De är otrolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för tipset, skall uppdatera inlägget med det köpstället! :)

      Radera